tisdag 14 september 2010

Anettes bästa tomatsås och pasta

Idag blev det ingen bild tagen, var väl för hungrig och distraherad så jag glömde helt enkelt bort det helt och hållet. Så kan det gå. Efter en långpromenad tillsammans med dottern, en kompis från föräldragruppen och hennes son kom jag hem till ett ljuvligt doftande hem. I köket stod maken och fixade med Anettes bästa tomatsås. Medan jag och dottern lekte av oss lite i vardagsrummet fixade han färdigt middagen och slutligen var det bara för mig att sätta mig vid dukat bord. Jag är bortskämd så enkelt är det.

Betyg: ****

Omdöme: Anettes bästa tomatsås är bara så himla god, ja den tar en stund att laga men fasiken det är det värt. Däremot kan jag känna att det blev lite torftigt att bara ha den till pastan, jag hade gärna tillfört nåt mer, bönor, kyckling eller fisk... nu blev det lite väl lite mat i magen även om maken fixat lite grönsaker till. Därför kommer jag nog gå och ta mig en banan nu innan jag ska lägga mig för annars kommer nattsömnen bli störd av min knorrande mage.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du är tillbaka med matbloggen!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket, ska försöka uppdatera regelbundet. Tyvärr känns det som att dygnet ibland har för få timmar för att jag ska hinna med allt jag vill göra :)

    SvaraRadera