tisdag 14 september 2010

Grillad kyckling med currybechamel

Igår blev det enkel mat för enkla magar, grillad kyckling (ja vi grillade egen, men inte hel bara filé) med currybechamel. Jag är generellt sett skeptisk till färdiga kryddblandningar men ibland orkar jag bara inte anstränga mig fullt ut och så var det nu alltså fick det bli kycklingkrydda som inhandlades och gnuggades in i det stackars små filéerna. Jag inser att som numera arbetande småbarnsmor så kommer jag nog ta genvägar ibland på ett annats sätt än jag gjort förr.

Betyg: ***

Omdöme: Nja jag vet inte om jag tyckte currybechamel var den godaste såsen jag hade kunnat tänka mig till den grillade filén, men currybechamel stod det och currybechamel blev det. Det smakade inte illa jag tyckte bara combon inte var den bästa, hade gärna haft nån mer vitlökig sås till kycklingen. Jag är i alla fall säker på att dottern tyckte att det var en prima combo för hon tryckte i sig som bara den. Kul med en dotter som äter allt utan knot, ju kryddigare ju bättre verkar vara hennes motto. Att grilla egna kycklingfiléer var ingen som helst match och att jag lyckades tajma ris, kyckling, sås och haricoverts är i sig en bragd värd en medalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar