söndag 12 september 2010

Pappa Percivals kålpudding

Dags för en favorit i repris... Pappa Percivals kålpudding. Den här helgen har rent generellt varit husmanshelgen hos familjen Renström. I lördags vankades hemlagad satt och kollade över vad vi skulle äta framöver så boppade jag lite extra när vi bestämde vad som vankades till helgen (nä det skulle inte varit ärtsoppa igår enligt boken). Sen tror jag nästan att varenda kotte jag träffat har fått veta vilken underbar mathelg som väntade oss, inte alla har delat min förtjusning utan vissa har snarare rynkat på näsan. Bad for them! För dom vet inte vad dom går miste om, men det blir bara mer mat till mig.

Betyg: ****

Omdöme: Som förra gången slås vi över hur lättlagad maten är... visst blir det lite stökigt när man hackar ett kålhuvud och slabbar med såsen men fasiken vad det är värt det. Mycket mat för inte alls lika mycket pengar och mat som mättar. Nu har vi matlådor så det räcker ett bra tag framöver. Fortfarande är det såsen som är det bästa med puddingen, men även puddingen är vass. Dottern delade vår förtjusning över maten och tryckte i sig nästan en hel vuxenportion, fast lite matade hon Legolas med, men han klagade inte för det var mumma även för hundmagar tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar