måndag 19 juli 2010

Nässlor som blev broccoli samt monkes spröda kladdkaka

Jag borde utrusta mig med ett par trädgårdshandskar, en sax och en liten påse som alltid får följa med när jag går ut. På så vis skulle vi kunna laga maten ur kokboken så som den är ämnad. Här om dagen var det dags för soppan på nässlor, men vi hade inga nässlor och ingen av oss orkade ut och plocka heller. Därför tog maken helt sonika och hackade upp lite broccoli i mindre bitar och hade i soppan.

Betyg soppa: ****

Omdöme soppa: Att nässelsoppa som inte innehåller en uns nässlor utan bara broccoli kan smaka så mycket som den goda spenatsoppan jag minns från barndomen. Den här lär göras igen och då med nässlor eller spenat.




Betyg kladdkaka: **

Omdöme kladdkaka: Monke släng dig i väggen! Sött och sliskigt nä tacka vet jag makens kladdkaka han bakar på recept från en gammal bilaga till Aftonbladet. Det stora felet med den här kladdkakan är att den smakar på tok för mycket socker (det nästan svider så sött är det) och på tok för lite choklad. Kladdigheten är det däremot inget fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar