torsdag 15 juli 2010

Tortellini med lax och räkor

Härliga sommar! Varmt är det, men för första gången på många år njuter jag och det tack vare att jag äntligen lärt mig att hålla vätskebalansen i styr. MEN som vanligt när det är så här varmt tar mitt hungercentrum semester, då får maten inte vara allt för stadig eller ta allt för lång tid att laga för då ger jag upp. Tur då att kokboken tänker åt mig och maken.

Betyg: ****

Omdöme: Ska det verkligen vara tortellini, vilken fyllning skall man då lämpligast välja? Så gick diskussionen mig och maken emellan. Slutligen blev det tortellini med tomatsmaksättning. Till detta skulle det vara en röra med spenat, vitlök, gravad lax, grädde och slutligen toppades anrättningen med nyskalade färska räkor. Det här var precis vad mitt hungercentrum behövdes för att bryta sin semester ett litet tag, redan när jag fräste spenat och vitlök började det dofta underbart. Detta är en perfekt rätt att låta nybörjaren börja med, jättelätt och gott vilket stärker vilket självförtroende som helst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar