måndag 26 april 2010

Fylld frukostkorv

Måndag, ny vecka som lovar mycket gott. Var vrålhungrig när jag fick denna mat eftersom att det var en minst sagt stressig dag på jobbet. Ingen lunch blev det mer än en liten knäckemacka och en chokladkaka på stående fot medan jag gjorde annat. Sen hade jag turen att få gå tidigt och åka och träffa dom övriga i vår föräldragrupp och lära mig om barn och olycksfall samt olycksfalls förebyggande arbete. Hade hoppats på lite gott fika men det blev inte så mycket av den varan, så denna anrättning har kryddats med den bästa kryddan någonsin, nämligen hunger.

Betyg: ***

Omdöme: Jag har ätit fylld falukorv förr men inte fylld frukostkorv. Den korv jag har gjort fylld har heller inte haft denna typen av fyllning utan bara lök, tomat, senap och lite ost. Här var det istället en röra som petades ned i korven och det blev förvånansvärt gott. Ska nämligen erkänna att jag var milt skeptisk då den innehöll bostongurka vilket jag anser vara ett lite småskumt påfund. Så vidare värst svårt var det inte att göra heller. Det som maken fick erfara var att det blir ett slätare och bättre mos när man använder mjölig potatis istället för fast, men jag måste säga att det spelade mindre roll för jag tyckte det var jättegott klumparna till trots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar