söndag 4 april 2010

Kronärtskocka

Fredag och verkligen dags att utmana oss själva och vår feghet. Kronärtskockor, går det verkligen att äta? En grönsak som ser ut som ett urtidsdjur! Hmmm jaja vi har ju sagt att vi ska smaka. Mammas kommentar var att det lät mer som en förrätt än en hel måltid. Vår tanke var att vi nog skulle bli tvungna att komplettera med pizza då vi trodde att det inte alls skulle falla oss på läppen. Och hur gick det då?

Betyg: ***

Omdöme: Ja det gick ju faktiskt att äta det här. Kanske att jag är benägen att hålla med min kära mor, det passar nog bäst som förrätt även om det kanske kan bli i mäktigaste laget om man ska svulla en var. Kanske inte heller det första jag skulle komma på att laga igen men för all del, nån mer gång kanske det blir. Godast tyckte jag nog att dom sista bladen in mot mitten var. Det var i alla fall billig mat och enkel att tillaga så det kan jag inte klaga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar