söndag 11 april 2010

Mastodontgoda mangofirren

Hej, jag lever... jag har bara inte haft ork eller lust att blogga den här veckan för det har varit en sån där vecka som man lika gärna hade kunna varit utan. I måndags var det i alla fall ugnspannkaka på menyn och som vi tidigare bestämt så byttes den mot mangofirren. Den här dagen åkte jag för att storhandla. Med min nya fina iPhone i högsta hugg och shoppinglistan inlagd på den begav jag mig till affären. Innan jag ens hunnit plocka ihop en fjärdedel av det jag skulle ha så hade jag lyckats radera listan... ett noll till papper och penna.

Betyg: ***

Omdöme: Fisk med asiatisk touch, gott. Inte översvallande gott, inte så man tror att man är på en liten sylta i Thailand. Detta var knepigt att göra dock, enligt receptet skulle denna rätt innehålla matmango. Någon sådan hittade jag inte, jag googlade även när jag stod i butiken för att på så vis veta vad jag letade efter, men inget resultat. Det slutade med att vi tog vanlig Mango. Jag som är skeptisk till mango tyckte faktiskt att detta var gott, har dock kommit fram till att mango i mat funkar medan mango i juice smakar barnspya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar