söndag 4 april 2010

Hel lax - den enklaste någonsin


O lala, efter att ha spenderat en dag inspärrad på plåsterhuset arbetandes i mitt anletes svett så gläder det en att komma hem och få äta sån här läcker mat. Fisk är synnerligen underskattat i min egen värld, samtidigt som jag fått för mig att det är oerhört komplicerat att laga fisk. Vem straffar det? Jo självklart mig själv eftersom att jag på så vis gått miste om så mycket god mat.

Betyg: ****

Omdöme: Åhhh min tunga krullar sig av njutning. Vad gott det här var. Och vilken härlig yta som den här lilla firren hade fått. Och såsen till sen då... att hjortronsylt i sås kunde bli så bra, vem hade kunnat ana det? Just nu svävar jag på små moln och tycker att jag har snuskigt bra med tur som fått denna ovärderliga kokbok i min ägo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar