söndag 11 april 2010

Köttsoppa del classico

Här fick maken se en mycket skeptisk fru när han proklamerade att det skulle serveras köttsoppa. Jag har aldrig riktigt förstått mig på den rätten. Jag kan inte säga att jag gör det nu heller...

Betyg: ***

Omdöme: Det ska inte vara kött i soppa, så är det bara! Och ska det vara kött i soppan ska det vara mer finfördelat än de grytbitar som maken ploppade i soppan. Nu fick man sitta och massakrera dem med skeden och gick inte det fick man stoppa en stor köttklump i munnen. Köttsoppa som rätt är en ganska flottig anrättning som flyter.Som ni hör ingen storfavorit hos mig, kan inte heller minnas att den serverades i mitt barndomshem. Men maken gillade den och jag kan äta den så det kanske blir nån mer gång, men inte på mitt initiativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar