söndag 11 april 2010

Tomat- och aprikossoppa

För den här rätten blir det ingen bild. Det glömdes helt bort. Vi har haft besök av mina föräldrar och min moster i helgen och igår firade vi min födelsedag. Därför blev det inte mat från kokboken lagad varken igår eller idag men självklart åt vi. Igår kväll åt vi en helt underbara soppa som min moster hittat receptet till i DN. Receptet hittar ni här. Det var strykande åtgång så jag tror att maten gick hem i alla läger.

Det är alltid trevligt att samlas ett gäng och käka mat tillsammans, det hinns tyvärr med allt för sällan. Detta blir extra tydligt när man majoriteten i ens vänskapskrets precis som en själv arbetar oregelbundna tider. Det är ett pussel för att hitta en ledig kväll när alla kan samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar