söndag 18 april 2010

Kokta grönsaker med parmesanbechamel

Eftersom att vi njöt för mycket av att jag hade en dag ledig i onsdags så åt vi rester den dagen och det blev inte några kokta grönsaker med parmesanbechamel den dagen, det tog vi igen i fredags. Egentligen skulle vi passat på och invigt min systers födelsedagspresent till mig, en ångkokningssinsats i silikon men det får bli nån annan gång.

Betyg: ***

Omdöme: Kokta grönsaker är gott, bechamel är gott, men som huvudrätt kanske jag inte riktigt tycker att det räcker till. Det är väl möjligen på sommaren när man kan få tag på nyskördat som jag kan tycka att det funkar. Lagom lätt och så fräscht. Parmesanbechamelen var dock väldigt god, sältan i parmesanen gjorde sig perfekt i såsen, den i en lasagne blir nog perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar