söndag 28 mars 2010

Amerikanska revbensspjäll

Nu är det vår, i boken stod det så fint att vi inte skulle glömma att ställa fram klockan. Det var redan gjort eftersom att det görs natten till idag, så påminnelsen hade platsat på gårdagens menyförslag.

Dagens bästa var kollegan som kom till jobbet redan klockan 6. Hon hade ställt fram sin mobiltelefon, sedan hade hennes mobiltelefon ställt fram sig själv också. Snacka om mindre glad överraskning att upptäcka att klockan är 6 på morgonen när man skall stämpla in. Nattpersonalen tackade nog och tog emot för hon högg i och hjälpte till direkt istället för att sitta av timmen innan hon stämplade in. Själv kände jag av att man tappat en timme, slocknade totalt när jag la mig och vilade efter jobbet. När jag vaknade så var maten färdig.

Betyg: ***

Omdöme: Hade det inte varit så torrt så hade betyget varit högre. Jag är själv förvånad över att jag tyckte det smakade så pass bra som det gjorde. Jag tycker annars att revbensspjäll kan vara ganska slibbigt men här var det snarare åt det torr hållet. Jag tror att denna rätt hade tjänat på att man gjort skysås eller liknande till, dessutom saknar jag angivelse för vad spjällen bör ha för temperatur för att räknas som färdiga, maken och jag som aldrig lagat detta fick chansa på hur lång tid som var lämpligt då ett relativt generöst tidsspann för tiden dom skulle vara i ugn hade angivits. Hade vi fått en temperaturangivlse kanske de inte varit så torra som de blev nu. Men förutom att dom var torra så var dom gott kryddade och härligt krispig yta. Dessutom hävdar maken bestämt att det var lätt att laga även denna rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar