måndag 1 mars 2010

Sötsur superwok

Idag var första dagen på resten av mitt liv, precis som alla dagar, men idag var lite mer speciell. För första gången sen jag blev mamma var det dags att lämna dottern en hel dag och gå och jobba. Maken hade som mål att kunna servera maten när jag kom hem vid fem. Den planen sprack, men vi åt strax innan sex så det var inte så illa i alla fall. Kommer säkert som jag skrivit tidigare kanske inte uppdateras varje kväll, men alla recept skall bloggas om det är målet i alla fall.

Betyg: ***

Omdöme: Wok är by default gott, det är någonting med den asiatiska kryddningen som gör att wok inte kan bli fel. Jag tror att hemligheten ligger i fisksåsen faktiskt. Detta var en helt ok wok, ingen storfavorit men den funkar helt ok. Det blev en god blandning av det söta i ananasen och körsbärstomaterna mot morötterna och såsen. Så särskilt svårt var det ju inte heller att laga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar