söndag 28 mars 2010

Flygande Jakob

Lördag och ledig från jobbet. Mycket som ska hinnas med. Dags att försöka fynda på loppis med barngrejer igen, hem kom vi med mer leksaker, lite kläder och vi langade en Hokus Pokus stol till svärisarna för kanonpris. Alla nöjda. Efter det så började det bli dags för käk och lite åttiotal blev det allt. Detta är inte nån rätt jag har nån större relation till, med andra ord, det är inte något som serverades i mitt barndomshem. Första gången jag åt det var istället hos svärisarna, senare när vi skulle göra det själva köpte jag chilisås på Willys och jag chansade och tog ett asiatiskt märke istället för Felix, den var i det starkaste laget och jag och min kära vän C lämnade och våra respektive åt men häll med om att det var i starkaste laget. Så vis av erfarenhet valde vi denna gång att använda Heinz chilisås och resultatet?

Betyg: ***

Omdöme: Ja nu blev det för mesigt istället, nästa gång får man väl ta fifty fifty klen respektive stark chilisås. Annars så andas maten verkligen åttiotal för mig. Den är kladdig, lite söt och salt i en salig röra. Smakar helt ok men är väl inte nån större favorit. Däremot så vann den nog mycket på att vi köpte färska kycklingfiléer istället för frysta. Dels var filéerna mindre och dels smakade dom mer. SÅ hädanefter... färska filéer, det är värt den lilla ökade kostnaden som det medför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar