söndag 21 mars 2010

Fiskardotterns lax

Söndag, vilodagen för vissa. För mig blev det första gången på gymet på över en månad, det tar på krafterna att börja jobba. Lätt skakis och helt sänkt kom jag hem. Efter att ha duschat hade jag kunnat somna på fläcken då hela min energireserv verkade uttömd. Vilken tur då att maten var på g, utan större funderingar och helt utan diskussioner Plötsligt när jag kände att jag snart inte kunde hålla ögonen öppna en sekund till kom maken ut i vardagsrummet och förkunnade att maten var serverad. Ibland behövs det inte särskilt mycket för att väcka livsandarna till liv igen, idag räckte det med lite god god mat.

Betyg: *****

Omdöme: Yeah baby, groovy! Som Austin Powers skulle ha sagt. Här har vi mat som faller mig på läppen- Lax är nog den godaste fisk jag vet, mycket eftersom att den går att variera så mycket. Såsen till med stenbitsromen i var perfekt, laxen blev precis sådär lagom tillagad, fortfarande saftig och alldeles vackert laxrosa i köttet. Till detta pressad potatis, det enda var att maken mosat ihop det med lite salt, men det påverkade ju inte smaken nämnvärt så skit samma. Broccolin till gjorde sig jättebra. Jag hade lätt kunnat äta upp allt i ett nafs, även det som skulle vara till matlådor. Men jag lyckade hejda mig, det är ju trots allt dumt att inte kunna njuta av god mat på jobbet, nu har jag ju någonting att se fram emot imorgon istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar