söndag 28 mars 2010

Röd piffbiffcurry

Ibland är det bra att ha en snäll man. Det har ju jag, vilket jag skryter mycket om. I fredags skulle maken bort på avslutning med Handbollen här i stan. Men han hade lagat dagens mat och själv ätit det som lunch, vilket gjorde att jag hade en lagom kvällsmåltid färdig när det var dags att äta. Jag tror att det är ett av makens sätt att visa omtanke för han vet hur dålig jag är på att äta när jag är ensam. Nu fick jag i alla fall avnjuta en god kvällsmat trots att jag var ensam hemma med dotter och hund. Men eftersom att mitt minne var ute och förlustade sig glömde jag självklart att fotografera. Avslutade sedan kvällen med kvällspromenad, vällingmatande och lite sångstund. Tog tidig kväll jag med och märkte inte när maken tassade in fram mot tvåtiden på natten.

Betyg: ****

Omdöme: Mm mm mm jag säger bara det, det här gillar jag. Det är starkt men gott. Jag som aldrig varit i asien inbillar mig lätt att det smakar precis som asien (och jag har säkerligen grymt fel). Ännu en gång var maten jättelätt att laga. Mätt blev man också och nu har jag en matlåda som jag ser fram emot här i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar