tisdag 9 mars 2010

Harriets röda fläskkotletter

Så där ja... då var man hemma och tillbaka i vardagen igen, haft en grymt inspirerade helg och är nu fylld av energi fast jag egentligen är trött. Ni förstår kanske hur jag menar. Har försökt väcka lite vårkänslor i hemmet genom att byta till en vårigt grön duk (som ni kan ana i bakgrunden på bilden). Nu är det bara att invänta att snön smälter bort och sen är det vår på riktigt.

Betyg: ****

Omdöme: Vi har än en gång blivit motbevisade i det här med vad man tycker om och inte tycker om. Jag t.ex. är inte förtjust i fläskkotlett, men den här gången funkade det. Kanske mycket tack vare att maken fick tag på benfri fläskkotlett. Skönt att slippa sitta och skära rent, för jag gnager av princip inte rent benet, vilket ofta resulterar i att jag får väldigt lite kött i mig när det är fläkskotlett. Maten var också lätt att laga, inga särskilt svåra grejer alls. Sen kan jag meddela att den nästan var ännu godare idag när jag åt min matlåda på jobbet, den hade riktigt gottat till sig i såsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar