söndag 28 mars 2010

Fransk löksoppa

Tjoho här flyger tiden fram, fullt upp efter att ha avnjutit soppa. Städning och undanplockande stod på schemat för att slippa skämmas dagen efter då SVT var på besök. Som ni säkert vet/har förstått så har vi nämligen en hund. Denna kära familjemedlem har verkligen utmanat vårat tålamod sedan dottern föddes. Hur då kan man fråga sig, jo han har börjat ta saker (mer än tidigare) och har till och med bitit mig när jag försökt få tillbaka sakerna. Efter sista sådana dusten med vår kära vovve så skrev jag till både Hundskolan (SVT) och Hundcoachen (Tv4plus). Vi hade turen att få vara med i Hundskolan... där av städandet för TV. Hur det var att ha hundskolan på besök? Intensivt, plus att vi inte hann göra mat innan jag var tvungen att åka och jobba efter så tyvärr blidde det inga våfflor för mig.

I alla fall så hann vi laga mat kvällen innan, någonting som för mig är helt nytt, nämligen fransk löksoppa. Enda kruxet var att man skulle ha ugnsfasta portionsformar och det har vi ont om. Det blev dem på bilden och dom är inte särskilt stora. Men men det blir väl till att lägga på önskelistan för soppa var ju helt ok:

Betyg: ***

Omdöme: Som sagt, lite kruxigt det där med att man behövde ugnsfasta portionsformar, men det löste sig ju och nu är dom uppskrivna på önskelistan.Särskilt svårt i övrigt var det inte, däremot hade dom kanske vunnit på att få stå inne i ugnen en liten stund till och få lite mer färg. Men det påverkar ju inte smaken så där jättemycket. Definitivt inte särskilt dyrt och smakar helt ok. Kommer vi säkert laga nån mer gång om vi bara fixat formar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar