söndag 28 februari 2010

Svärmorsans fabulous fisksoppa

Sista kvällen på min föräldraledighet, vi passade på att bjuda in svärföräldrarna på middag, den skulle även kombineras med hyllhämtning. Det senare misslyckades dock då den tydligen inte gick att ta isär och krävde släp. Får bli senare i veckan. Däremot blev det tid för lite lugnt snack, god mat och pysselshopping (för mig och svärmor). Tur att man kan hitta saker att distrahera sig med så jag slapp vara nervös hela kvällen, börjar ju trots allt på en ny arbetsplats imorgon efter 6 månaders föräldraledighet.

Betyg: ****

Omdöme: Precis som de flesta soppor var även denna mycket lättlagad och gick snabbt att göra. Den var väldigt smakrik och del var lite drag i den vilket bara är positivt, den här soppan skulle jag kunna tänka mig att bjuda på när vi har gäster nån gång framöver tillsammans med ett gott vin till, skulle bli perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar