tisdag 9 februari 2010

Emelias pappas pasta

Det är ganska roligt ibland när man handlar, hur tänker våra matproducenter? I dagens mat var en av ingredienserna sardeller. De sardeller vi hittade i mathyllan var raka sardeller. Finns det krokiga sardeller då eller? Är det i sånt fall någon skillnad på raka och krokiga sardeller? Jag fick mig ett gott skratt oavsett vad svaret på ovanstående frågor är.

Både maken och jag var lugnt sagt skeptiska när vi läste att det skulle vara sardeller i maten, men detta till trots så,

Betyg: ****

Omdöme: Vi var som sagt skeptiska till att ha sardeller i maten, sardeller är det gott egentligen? Svaret på frågan måste besvaras med att ja i alla fall i den här rätten. Billig mat var det också. Kul att få pröva någonting annat en en riktigt kladdig sås till pasta, vi hade tidigare fastnat i sås ihop slängd av creme fraich och lite annat jox. Nu vet vi bättre, för det här gick banne mig snabbare och var bra mycket godare. Dock var det en miss i recptet, det stod att det skulle vara skivad stark ölkorv med, men sedan stod det aldrig när dom skulle i. Slängde i dem på slutet dock verkade mest logiskt.

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att det stod "raka" sardeller pga att sardeller ofta är rullade.

    SvaraRadera