onsdag 17 februari 2010

Syrlig linssoppa

Dags för soppa igen, linssoppa. När jag tänker på linssoppa tänker jag på mammas purjo- potatis- och linssoppa som är så grymt god. Linser är annars en ingrediens som jag inte är särskilt bekant med, det är ovannämnda soppa och sen "indisk" currypaj som jag kan komma på att jag ätit med linser i. Det är säkert nåt mer men inte som jag kan komma på så här på rak arm. På det hela taget är nog maken och jag dåliga på att använda oss av linser och bönor i maten trots att det är mättande, gott och till på köpet nyttigt.

Betyg: ***

Omdöme: Den här soppan gick snabbt att laga och var totalt okomplicerad Det var verklige oumpf i soppan tack vara sambal oeleken vilket bara är positivt. Hellre smakrikt än smaklöst! Det här är perfekt mat efter en lång dag i skidbacken, nåt som går snabbt att fixa till och äta innan man drar till after ski om man nu mot all förmodan inte drar raka vägen dit dvs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar