måndag 1 februari 2010

Godaste Gröna Curryn i stan

Dags för mer Asieninspirerad mat, dags för mer svårfunna ingredienser. Hannah tipsade ju om den lilla asiatiska butiken vid Hertig Karls torg sist vi hade svårt att hitta asiatiska ingredienser. Så idag formulerade jag en plan. När maken kom hem från jobbet lurade jag ut honom på en promenad med mig, hund och bebis på de mer eller mindre bra plogade vägarna här i stan bort till Hertig Karls torg. Till min besvikelse verkar det som dom lagt ned den, öppettiderna var bortplockade från dörren och lokalen såg relativt tom ut. Trist att jag inte vetat att dom funnits innan så kunde jag handlat där och förhoppningsvis hjälpt dem att finnas kvar. Nu blev det ICA istället, limeblad hade dom men jag hittade inte nån kokosgrädde, däremot extra creamy coconut milk, chansade på att det funkar lika bra. Men om det nu visar sig att butiken vid Hertig Karls torg har stängt för evigt så får jag väl undersöka vad jag kan hitta i Skövde och åka och handla asiatiska produkter efter jobbet nån gång. Nu till maten

Betyg: ****

Omdöme: Som vanligt väldigt lättlagad mat. Jag chansade på att det var lämpligt med någonting till så jag kokade ris. Kan tänka mig att maten blir bra mycket godare om man köper grön curry på en riktig asiatisk butik, säkert mer oumph i deras nämligen. Det här var gott, friskt men relativt milt och jag kan tänka mig lite mer oumph i maten och då tror jag att den klättrar upp till översta steget på betygsskalan. Förutom limebladen och kokosgrädden som var lite udda ingredienser så var allt annat lätt att hitta och inte särskilt dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar