måndag 8 februari 2010

Korv stroganoff

Inser vilken skillnad det har blivit i vårt hushåll sen vi började följa köksalmanackan. Dels så äter vi mer varierat, dels mer grönsaker och sen mår min mage så mycket mycket bättre än vad den gjort på länge. Det kanske är så att alla magproblem som folk verkar ha nu för tiden grundas i hur vi äter (eller inte äter). Själv har jag varit en notorisk slarver (och är fortfarande om jag får chansen), vilket inneburit att jag utan problem hoppat över måltider. Men det kanske är det som har satt sig på min mage.

Betyg: ****

Omdöme: Dags för en till barnfamiljs klassiker, korv stroganoff. Den här var inte så jätte annorlunda mot vad maken brukar laga, det som var annorlunda och som nog gjorde skillnaden var att det var champinjoner och kalvfond med i listan för ingredienser. Sen glömde jag att ha i persiljan, men jag märkte knappt det då jag blev glatt överraskad över vilken skillnad det var på den här korv stroganoffen mot den som vi brukar äta. Att lite champinjoner och kalvfond kan göra en så enorm skillnad! Om korv stroganoff kan smaka så här gott så kan jag definitivt tänka mig att äta det oftare. Vill man höja nyttighetsgraden kan man ju servera råris till istället för vitt ris som vi hade idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar