måndag 15 februari 2010

Köttfärslimpa á la Ulla Lindström

Igår blev det inget bloggat, men vi lagade mat i alla fall och bloggar gör jag idag istället. Kan känna en viss stress över att jag inte bloggat samma dag som vi lagat maten. Men jag tror att ni som läser detta överlever om jag inte hinner blogga varje dag, det kommer definitivt bli vanligare framöver då jag börjar jobba om två veckor. Med de oregelbundna tider jag kommer ha är det inte säkert att jag kommer hinna med bloggen varje dag. Men jag lovar att skriva om all mat vi lagar, även om det kanske kommer en dag i efterhand, för ett är säkert, jag kommer inte sätta mig och blogga kl 23 när jag kommer hem från jobbet om jag jobbat kväll och det är inte säkert att jag hinner innan jag måste åka till jobbet dom dagarna. Nu till maten.

Betyg: ****

Omdöme: Mycket godare än vår kokboks köttfärslimpa. Maken hade lite problem att rulla limpan så då rykte jag in och hjälpte till. Kan vara det faktum att han aldrig gjort rulltårta som gjorde att det inte var självklart hur man skulle rulla. Jag har inte heller gjort särskilt mycket rulltårta men tillräckligt för att förstå hur man rullar som om man rullar en rulltårta i alla fall. Det som lyfte den här köttfärslimpan lite extra var nog osten inuti och jag tror verkligen att det har betydelse vilken ost man väljer, ju starkare ju bättre. Maten var relativt lättlagad och än en gång sådan mat som till stor del lagar sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar