söndag 7 februari 2010

Varm choklad

Vi tog en promenad med hund och bebis mitt på dan idag. Minus 4 grader ute, men åh va kallt det var. Disigt och en kyla som nöp ordentligt i kinder, näsa och haka. Den här vintern har ju varit helt exceptionell, tänk om man hade varit liten nu, vilken lycka. Jag blir riktigt sugen på att skaffa mig en snowracer, fixa lite pinnbrödsdeg och ta med lite ved från svärmor och svärfar och sedan spendera en dag i pulkabacken. Men jag tror att det är jag som skulle tycka det var roligast, en fem månaders bebis har nog svårt att uppskatta en dag i pulkabacken. Oavsett vad när det är så här kallt så finns det inte nåt bättre än att göra lite varm choklad när man kommer hem. Sagt och gjort idag blev det varm choklad från kokboken, mumsigt värre.

Betyg: *****

Omdöme: Den här chokladen är grymt god, det hela hänger väl på kryddorna som är i. Det är nog en ganska vuxen varm choklad, vet inte om jag själv hade uppskattat den när jag var yngre, men alla barn är ju olika så den här kan säkert gå hem i stugorna även bland de yngre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar