fredag 26 februari 2010

Wraps med rostbiff samt mastodontens marängsuisse

Ibland går det fort, som när vi gjorde wrapsen. Jag var glupande hungrig så när jag stoppade i mig det sista av min wraps insåg jag att jag glömt att fotografera dem. Det enda jag gjort var att tagit av linsskyddet på kameran men glömt resten. Jag skyller på blodsockerfall. När vi skulle göra den här maten hade vi problem med ingredienserna Det var stört omöjligt att hitta solrosgroddar så slutligen sket vi i dem, men det blev gott ändå. Sen var vi lite trötta så vi fuskade och tog färdig chokladsås till marängsuissen. Jag vet vi sparade inte så jättemycket tid men just då kändes det som det perfekta valet att göra ändå.

Betyg wraps: ****

Omdöme: Ja säg den person som kan hävda att det är svårt att göra wraps, möjligen att inte lägga på för mycket fyllning då men annars är det plättlätt. Gott var det också, perfekt mat att förbereda och sen ta med till jobbet, ut i skidbacken eller liknande.

Betyg marängsuisse: ***

Omdöme: Marängsuisse är ju inte särskilt komplicerat, sött är det så det heter duga. Men det slinker ner och det utan minsta knot från min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar