söndag 31 januari 2010

Back to life... back to reality

Så var en helg hos mina föräldrar i Stockholm till ända. Trevligt att träffa familjen, och mina föräldrar tycker nog att det bästa är att få träffa sitt lilla barnbarn. Helgens bästa för oss var att vi fick barnvakt och kunde gå på bio. Mycket god mat har det också blivit. Igår bjöds vi på en grymt god bönsoppa, sedan blev det fika när en av mina farbröder kom och hälsade på. Riven äppelkaka, sjukt gott. När vi kom hem från bion så hade mamma fixat te, varma mackor med svamp på, grymt gott och lite höstkänsla. Idag prövade min kära mor någonting nytt... skulle vara laxbollar, men det liknade mest laxpuckar, till det bjöds en bulgursallad, laxpuckarna var ganska menlösa men salladen var grymt god. Sen tog mamma och jag en promenad med barnvagn och vovve från Farsta till Stureby där det bjöds på fika och bebismys. Sen var det bara för oss att packa in oss i bilen och börja resan hem mot Mariestad igen, tog lite längre tid än vanligt då snön började vräka strax efter Örebro. Vi hann precis in på ICA innan dom stängde så nu har vi ätit nåt så enkelt som stekt korv med bröd, lite skillnad mot helgens kulinariska läckerheter. Imorgon är det åter dax att laga mat från vår kära köksalmanacka.

2 kommentarer:

  1. Tycker att din blogg är trevlig att läsa, bra initiativ. Vilken tur för dig att allting var så "grymt" hemma hos föräldrarna, nu ska det bli roligt att fortsätta läsa om era middagar hemmavid!

    SvaraRadera
  2. Tack för berömmet, det värmer.

    SvaraRadera