onsdag 6 januari 2010

Anettes allt-i-ett-kyckling

Idag var det kyckling på menyn. Kyckling gjord i ugn tillsammans med rotsaker. Tidigare har jag varit milt skeptisk till rotsaker i ugn men det senaste halvåret har jag faktiskt insett vilken bra mat det verkligen är. Det är lätt att göra rotsaker i ugn, lätt att piffa upp och dessutom billigt. Eftersom att jag fortfarande ammar så tänker jag än så länge skylla alla mina missar på amningen. Dagens miss var att jag glömde vitlöken. MEN trots denna för mig hängivna vitlöksälskare stora miss så blev maten väldigt god och vi mätta i magen. Vi hade också köpt för lite ruccola men som ni ser så är det ändå en hel del och vi tyckte att det räckte mer än väl. Två rejäla matlådor fick vi också.

Dagens betyg: ****

Omdömme: Mycket lätt att laga, skala och skölj rotsaker och grönsaker släng dem i valfri långpanna med lite olja, salt och peppar. Ha på kycklingen och kör in i ugnen. Efter ca 30 minuter så bör det vara klart om man inte som vi har mastodont fileér då tar det längre tid. Ta ur ugnen och smula över feta och sen blanda i ruccolan och voila så är du klar. Lätt som en plätt har man mat som både mättar och smakar gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar