torsdag 14 januari 2010

Piccata på fisk

Igår (ja jag hann inte skriva då) var det fisk på menyn. Fisk är gott och jag hade höga förväntningar. Jag hade också lyckats se till att lägga till den bästa kryddan som finns... ja hunger. Lunchen hade totalt glömts bort av mig och innan middagen skulle jag iväg och träna. Som upplagt för passionerad matlagning som skulle resultera i underbart god mat om inte annat med hjälp av kryddan hunger. Jag skämtade lite med maken innan om att han skulle kanske ge en två och jag prisa maten bara för att jag var så hungrig när jag åt den. MEN...

Betyg: **

Omdöme: Vilken besvikelse! Jag hade höga förväntningar, kanske för höga. Fisken såg ut so hej kom och hjälp mig. Trots att jag stekte den i vår nya fina nonstick stekpanna låg det mesta av paneringen kvar i stekpannan och satt inte på fisken. I receptet var det endast parmesanost och paprikapulver i paneringen, men skulle jag laga någonting liknande igen så skulle jag blanda ströbröd, salt, peppar, parmesanost och paprikapulver. Såsen däremot var god så pass god så att det slutade med att jag åt bara sås och ris. Men som helhet fick rätten ett lågt betyg.

2 kommentarer:

  1. Men om du varit och tränat måste du ju få i dig proteinet, du kan ju inte bara hoppa över en viktig del. Och ett tips kära syster, frysta grönsaker, haricot verts, ärtor, broccoli, bladspenat etc. gör det lätt att se till att få någonslags grönsaker till maten om man glömmer de färska, fixa nu.

    SvaraRadera
  2. Jag följer oxå Husmorsornas köksalmanacka- dock inte varje dag. Men denna rätt lagade jag i förrgår och det var en klar besvikelse här oxå. Ganska smaklöst...tyvärr.

    SvaraRadera