tisdag 26 januari 2010

Isterband och stuvad potatis

Idag var det husmanskost från sin bästa sida, Isterband som är så gott gott gott gott, viktigt dock att man väljer syrliga isterband och att kötthalten är hög. Vi köpte Lammhults syrliga isterband. Vi delar alltid isterbanden längsmed och sedan i halvor istället för att steka dem som vanlig korv. Fråga mig inte varför men så gör mina föräldrar och då har det blivit att jag gör så och numer gör även maken det. Vi har också köpt hem en hel del frysta grönsaker så vi alltid har någonting att ta till dom dagar vi inte orkar göra sallad. Som ni ser på dagens bild så blev det majs. Majs är en underskattad grönsak, det är så nedrans gott. Min värdfamilj under mitt utbytesår lärde mig att verkligen uppskatta majs, där var det nästan den enda grönsak som serverades. Vi varierar lite mer men ibland slår vi till på lite majs och då kommer nostalgin över mig.

Betyg: *****

Omdöme: Boken hade inte något eget recept på stuvad potatis så den är lagad enligt vår kokboks, och isterband det kan väl vem som helst steka så idag var det en no brainer. Stuvad potatis är ju inte så svårt att göra så detta är megagod enkel och relativt snabb mat och mätt blir man också.

2 kommentarer:

  1. Mmm gott gotti gott gott
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Monica (svärmor)28 januari 2010 kl. 22:54

    Ja säg det varför man steker isterbanden så men så har jag också alltid gjort.
    Fick med det hemifrån så då ska det bara va så, eller......

    SvaraRadera