tisdag 19 januari 2010

Emmas lax- och spenatpasta












Mmmm pastadags, och idag kom jag ihåg grönsakerna eftersom att det stod med som serveringsförslag. Det är svårt att göra pasta komplicerat och det är det som gör det så skönt att laga pasta ibland. Det var mycket vitlök i dagens mat så tycker ni det är jobbigt med folk som äter vitlök så håll er borta från mig ett tag.

Betyg: ***

Omdöme:
Idag var det verkligen lättlagad mat på menyn. Lite fint hackad vitlök och strimlad rökt/gravad lax samt färsk spenat... svårare än så behöver det ju inte vara. Jag tar alltid till sax när man skall strimla t.ex. lax eller bacon jag tycker att det går så mycket smidigare än att stå och mecka med kniv. Tomatsalladen var ett perfekt komplement till den här pastarätten. Att välja tagiatelle som vi gjorde istället för penne som rekommenderades kanske inte var optimalt, men det känns så onödigt att köpa mer pasta när man har hemma redan. Smakmässigt kunde man inte ana att det var hela 8 klyftor vitlök i, eller så börjar jag bli rejält tillvand. Gott var det och det doftade god pastarätt i hela huset.

1 kommentar: