söndag 17 januari 2010

Hatkärlek

Vad har ni för förhållande till ert kök? För mig är det hatkärlek. Jag tycker det är jätteroligt att laga mat, baka, safta, sylta m.m. MEN jag kan bara inte komma överens med mitt kök. Det är inte ovanligt att jag står och svär över hur illa jag tycker om vårt kök när jag ska laga mat. Eftersom att jag inte gillar köket (och inte maken heller för den delen) har matlagningen blivit styvmoderligt behandlad här hemma. Helst av allt skulle vi vilja riva ut hela köket och börja om från början, men sånt kosta pengar och dom växer inte på träd här hemma. Nu har vi i alla fall kommit fram till att vi ska skaffa oss lite ny inredning till köket i hopp om att lyfta det en aning i väntan på den stora renoveringen som blir när vi har sparat ihop tillräckligt med pengar.

När jag väl renoverar köket finns det några saker som står högt upp på önskelistan och det är:
  1. Ett skafferi, vem kom på den urbota dumma idéen att ett kök inte skall ha ett skafferi, vart ska man då förvara mjöl och andra specerier? Som det är nu i vårat kök snor dessa saker värdefullt utrymme i skåp som vi annars skulle haft porslin m.m. i.
  2. En avfallskvarn, miljövänligt och smidigt
  3. Ugn och diskmaskin i arbetshöjd

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har du skaffat blogg! Vad roligt! =)
    Matbloggar är ju bra då får man bra tips om vad man ska laga för middag! ;)
    Kramar

    SvaraRadera