torsdag 21 januari 2010

Emmas minestra

Idag var det dags för soppa, med hemgjorda frikadeller i, avancerat? inte ett dugg enligt maken. Soppa är ju inte jättemättande mat men tillsammans med några smörgåsar så blev man mätt i magen och stod sig länge. Möjligen att jag skulle velat ha lite fler grönsaker i, blev lite torftigt med morot och kinakål utöver pastan och frikadellerna.

Betyg: ***

Omdöme: Soppa är alltid enkelt att göra, väldigt basic mat, den här lät dock lite mer avancerad eftersom att det skulle vara hemgjorda frikadeller. Men nemas problemas och snabbt gick det också. Soppa behöver alltid i min mening kompletteras med smörgås om man äter det som enda mål, men då står man sig bra på det. Detta var en helt ok soppa, jag tycker dock som jag skrev ovan att man gott skulle kunna ha i lite fler sorters grönsaker. Mätta blev vi i alla fall och jag stod mig bra även när jag var och tränade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar