måndag 11 januari 2010

Quesadilla med kyckling

Idag var det quesadilla med kyckling på menyn. Någonting jag alltid inbillat mig är väldigt svårt att göra. Jag kan i och för sig fortsätta att inbilla mig eftersom att jag personligen inte prövat att laga denna spännande rätt. Idag stod maken bakom spakarna. Enligt maken var det inte alls svårt och inom 30 minuter hade vi en god och mättande middag på bordet. Idag försökte vi faktiskt oss på att göra sallad till maten. Det är ju egentligen inte särskilt komplicerat men allt som oftast glöms det bort i vårat hushåll. Ja mamma jag vet jag har alltid växt upp med grönsaker till varje måltid, men av någon anledning missar jag det allt som oftast numer.

Betyg: ****

Omdöme: Mycket lätt att göra. Kleta ihop det som ska vara i tortillabröden och smeta sedan ut lite av kletet på ett bröd som du sedan viker. Toppa det hela med att steka det hela 2 minuter på vardera sidan och sen är det klart. Enklare kan det nästan inte bli, och en rätt som denna imponerar alltid på någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar