fredag 29 januari 2010

Mot e stockholmo

I helgen far vi till mina föräldrar i Stockholm, därför blir det inte någon mat från kokboken den här helgen. Men för vår det gör det ju ingenting för det finns ingenting som går upp mot min mammas hemlagade mat. Om ni inte tror mig kan ni ju fråga grabben som sa att han önskade att mamma var hans mamma eftersom att hon lagar så god mat, eller den lilla tjejen som bad mamma skriva ett brev till mattanten på hennes systers skola för att berätta hur man lagar god mat. Det är riktigt bra betyg, och med små barn vet man att det är äkta eftersom att dom verkligen säger precis det dom tänker. Jag tycker ju min mamma är grym i köket, och det är tack vare henne som jag tycker att det är kul med matlagning, men tyvärr har jag samtidigt ärvt pappas oförmåga att känna hunger när jag är ensam hemma. Då blir det dåligt med mat, inte konstigt då att jag kunde gå i tre dagar utan att egentligen äta mer en än tallrik fil om dagen när jag bodde uppe i Gävle.

3 kommentarer:

  1. Hej Snurklan!
    Mejla mig gärna på marie.blomgren@bt.bonnier.se!
    Jag är webbredaktör på amelia.se och tycker att ditt bloggprojekt är spännande...
    Mvh/Marie

    SvaraRadera
  2. Hej och GUD vad kul att hitta din blogg. Anette och jag blev alldeles till oss. Så stolta och malliga och nyfikna på hur det går för er. Så kämpa på, vi följer er blogg slaviskt!
    Kram från en annan västgöte,
    Emma Hamberg ( Anette hälsar förstås!)

    SvaraRadera
  3. Åh jag saknar hemlagad mat, de dagar jag skulle kunna laga mat är jag typ aldrig hemma då det är så mycket som ska hinnas med. Hoppas på att hinna i tid för lite av mammas mat efter jobbet imorgon annars får jag köpa något på centralen innan jag kommer. Syster två av mina favoritmatbloggar ligger i sidomenyn på min blogg båda finns på taffel.se den ena är matälskaren av Lisa förare winbladh och den andra är om jag var din hemmafru, kolla in dem. Kram

    SvaraRadera