onsdag 6 januari 2010

Varför?

Jag fick kokboken Husmorsorna - The ultimate köksalmanacka skriven av Emma Hamberg och Anette Rosvall i julklapp. Först såg jag den först som vilken kokbok som helst och tänkte att visst jag kanske lagar något ur den nån gång. Sen började jag lite mer noggrant i den och en lust att ta mig an boken helt och hållet väcktes. I boken finns det ett förslag på meny för varje månad. Varje fredag är det dock samma sak så där kommer jag och maken få lite fritt spelrum annars ska vi försöka följa boken relativt troget. Sen kommer det alltid finnas dagar då det inte går, t.ex. då vi är bortbjudna.

Vi har börjat betygsätta recepten, detta baseras inte bara på smak utan även på hur pass enkelt, snabbt och billigt det är samt att är det mat med allt för mycket udda ingredienser som man inte kommer använda mer än till just den rätten så drar det ned betyget.

Vi kommer säkert att klanta oss flertalet gånger och även det kommer att dokumenteras, av erfarenheten blir man ju vis sägs det.

För mer information om själva boken kolla in informationen här

3 kommentarer:

  1. Fy fan vad roligt! Jag börjar nästan gråta så stolt blir jag över att du lagar våra recept. Dessutom får vi ovärderlig feed back på våra recept. Yougogirl!!!
    Anette (Husmorsa)

    SvaraRadera
  2. Tack så jädra mycket! Ska se hur bra det går när jag och maken båda ska jobba längre fram i år :)

    SvaraRadera
  3. Monica (svärmor som köpte boken)28 januari 2010 kl. 23:13

    Det fixar ni säkert.

    SvaraRadera