tisdag 26 januari 2010

Cousy couscous

Igår var det dags för en rätt på couscous. Couscous var någonting som jag såg fram emot, inte för att jag är helt galen i couscous utan för att jag tycker att det är svårt att göra någonting smakligt med couscous, det har en tendens att bli väldigt torrt och tråkigt. Så att få göra någonting på detta lilla gryn var någonting jag verkligen såg fram emot, att få veta hur man gör lyckad mat på couscous.

Betyg: ***

Omdöme: Det saknade något, couscousen i sig var god men jag saknade någonting mer. Det stod svarta oliver i receptet men då maken inte äter oliver skulle jag få mina vid sidan av, men det glömde vi båda bort. Men även med oliver tror jag att någonting mer hade behövts, kanske bönor av nåt slag. Detta skulle vara perfekt till det grillade köttet på sommaren, men som en hel måltid tycker jag absolut inte att det står sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar