fredag 22 januari 2010

Kyckling-, bacon- och avocadosallad

Idag fanns det ett alternativ till biff, pommes och bea på menyn, en sallad. Sallad är helt ok, för mig är det egentligen sommarmat men fine. Sallad är liksom någonting man kletar ihop i en burk eller skål, stoppar ner i picknick-korgen tillsammans med nåt gott att drick och sen drar man till stranden. Ja det här fick mig helt plötsligt att längta lite till sommaren, få äta sin goda mat på altanen njuta av solen och semester.

Betyg: ****

Omdöme: Som sagt var sallad är sommarmat för mig. Lättlagat, snabbt och enkelt. Det jag inte gillade var den råa baconen, jag vet inte om det var tanken att den skulle vara stekt men iom att det inte stod i receptet la maken i den rå.... jag är skeptisk är allt jag har att säga. MEN dressingen till var jättegod, den passar nog till flera sorters sallad.

3 kommentarer:

  1. Kanske skulle ha varit rökt bacon?

    SvaraRadera
  2. Ja min reaktion var den samma... rå bacon??? tur att man kan vara lite petig och pilla bort. Nästa gång ska jag i alla fall steka baconen.

    SvaraRadera