måndag 18 januari 2010

Pollo perfecto

Idag fick maken stå bakom kastrullerna medan jag låg på soffan och återhämtade mig efter ett träningspass på gymmet. Efter att jag tagit en promenad med ett styck nödig hund kom jag in i en lägenhet som doftade underbart, det lovade gott. Jag är lite petig annars när det kommer till kyckling och brukar bara äta det vita köttet och tycker att kyckling på ben är relativt oaptitligt. Redan när vi stod på ICA tvekade jag, i receptet stod det att man skulle ha en hel styckad kyckling eller 5 lår med skinn... slutade med lår eftersom att varken jag eller maken vet hur man styckar kyckling. Det dumma med att enbart ta lår är att det är väldigt lite mat på ett lår, tycker jag i alla fall.

Betyg: ***

Omdöme: Om man gör som vi och köper lår så är det tyvärr inte så jättematigt men kan tänka mig att det blir mer om man tar en styckad kyckling och då skulle jag slåss om bröstfiléerna. Det smakade gott, man kan känna en tydlig saffranssmak och en lätt anstrykning av citrus. Det är en hel del vitlök i men det blir absolut inte för mycket utan vitlöken var som små krämiga pluttar. När det kommer till själva tillagningen så var det relativt rakt på och enkel matlagning, än en gång mat som till stor del lagar sig själv, perfekt när man har småbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar