torsdag 28 januari 2010

Spagetti och köttfärssås

Ytterligare en klassiker i lite ny förpackning. Dags för många barns favorit, köttfärssås. Note to self, när man gör köttfärssås på 1,2kg köttfärs använd större gryta annars får man göra rent en väldigt smutsig spis. Idag hade jag även kommit ihåg att göra en grönsallad, enkelt, gott och lite piffad med avocado som är så gott. Svärmor och makens mormor var här på middag och dom tyckte att maten var väldigt god. Svärfar får komma nån annan gång och smaka nåt annat gott, idag låg han hemma och kurerade sig från en hemsk förkylning.

Betyg: *****

Omdöme: Det här var en rackarns god köttfärssås, lite uppgraderad. Jag hade aldrig själv kommit på tanken att ha i mangochutney i min köttfärssås men det blev ju jättebra. Det var inte heller särskilt svårt, plus att det blev en hel del över som ska frysas och kan användas i annan mat framöver. Sen fick jag improvisera lite eftersom att det visade sig att maken hade fått med en förpackning passerade tomater istället för den krossade, men jag hade i två färska tomater för att kompensera.

1 kommentar:

  1. Monica (svärmor)28 januari 2010 kl. 22:51

    Kan bara hålla med om att det var en mycket god köttfärssås! Många +++++

    SvaraRadera